Als ondernemer moet je van alle markten thuis zijn; je hebt een miljoen miljard verschillende taken. Maar laten we eerlijk zijn, iedereen heeft sterke en zwakke punten. En wat als je – ondanks een ijzersterke expertise in je vakgebied – niet zo goed bent in administratie?

Dat is het verhaal van Mohamed van C-Maxi, de eigenaar van een succesvol schoonmaakbedrijf in Antwerpen. Hij houdt van wat hij doet, maar administratie is voor hem een nachtmerrie. Hij besloot een groot deel van zijn administratie uit te besteden aan adminbuddy. Waarom? Omdat hij zich wil kunnen focussen op waar hij goed in is én wat hij leuk vindt.

C-Maxi: een veelzijdig schoonmaakbedrijf met een groeiend klantenbestand

C-Maxi is een schoonmaakbedrijf uit Antwerpen dat ervoor zorgt dat kantoren, praktijken, trappen en gemeenschappelijke ruimtes van hun klanten in Antwerpen altijd proper zijn. Maar de 19 medewerkers van C-Maxi bedienen ook de rest van Vlaanderen voor eenmalige schoonmaakopdrachten. Ze werken bijvoorbeeld samen met het parket om op te kuisen na een overlijden of moord. Ze zorgen ook voor de opkuis van smerige woningen en ze poetsen in de bouwsector.

Hoe bedrijfsgroei tot steeds meer papierwerk leidde

C-Maxi is een snelgroeiend bedrijf dat voor de samenwerking met adminbuddy met een aantal administratieve uitdagingen zat. Door personeelswissels, een moeilijke zoektocht naar nieuwe administratieve medewerkers en een groeiend klantenbestand was het niet altijd makkelijk om de facturatie en de betalingen stipt en nauwkeurig op te volgen. Er was ook geen efficiënt systeem om alles te controleren.

Mohamed van C-Maxi erkent dat hij hulp kon gebruiken. “Onze boekhouder wees ons op de administratieve achterstand die we hadden opgelopen. Hij stelde ons voor om met adminbuddy te gaan praten. Hij zei dat ze ons veel zouden kunnen helpen, omdat ze gespecialiseerd zijn in documentenbeheer, facturatie, de opvolging van betalingen en allerlei voorbereidende boekhoudkundige taken.

Adminbuddy: een doortastende, snelle administratieve aanpak

De tip van de boekhouder kwam voor Mohamed als geroepen. Mohamed vertelt: “Ik ben dit bedrijf begonnen omdat ik ervan geniet contact te hebben met mensen, maar niet voor de administratie. Ik hou niet van administratie. En toch deed ik het merendeel ervan. Na een tijdje was ik die administratie zo beu dat ik overwoog om weer voor een baas te gaan werken.

En toen kwam adminbuddy. Adminbuddy bestaat uit een team van administratieve medewerkers onder leiding van Nina, een administratieve expert met tonnen ervaring. Nina zette meteen haar tanden in het papierwerk van C-Maxi en werkte de achterstand in een mum van tijd weg.

Hoe adminbuddy de financiële administratie van C-Maxi beheert

Mohamed is helemaal fan van Nina en haar adminbuddies. “Een adminbuddy werkt zelfstandig: hij of zij weet alles van je systemen, klanten, groothandel, … en dat moet ook zo zijn, zodat je je nergens meer mee hoeft te bemoeien. Ik weet dat de administratieve processen in mijn bedrijf nu goed lopen.

Adminbuddy regelt de financiële administratie van C-Maxi, elke week zo’n 20 uur. Wat houdt dat precies in? Facturatie, betalingen, en nog veel meer.

Adminbuddy stroomlijnt administratieve processen en zorgt ervoor dat alle benodigde informatie kant-en-klaar is wanneer de boekhouder ermee aan de slag gaat. Mohamed heeft vandaag trouwens zelden rechtstreeks contact met zijn boekhouder. Om twee redenen. Ten eerste heeft de boekhouder minder vragen, want adminbuddy bereidt de boekhouding picobello voor. Ten tweede verloopt de communicatie nu via adminbuddy, want het is de schakel tussen Mohamed en zijn boekhouder.

Adminbuddy brengt de liefde voor het vak terug

Nu kan Mohamed zich opnieuw storten op nieuwe klanten en projecten. Mohamed van C-Maxi: “Ik ga nu zelf vaker op pad, ik kan me beter richten op nieuwe klanten en de lopende projecten. Ik zeg het je, werk met adminbuddy! Sinds ik de administratie aan hen heb overgelaten, is mijn liefde voor het vak helemaal terug.

Dankzij adminbuddy heeft Mohamed geen geen administratieve stress meer. En jij? Wil jij ook profiteren van de voordelen van adminbuddy? Neem dan snel contact met ons op!